Łódź TattooFestival oczyma organizatora

Pin It

Konwencja tatuażu jest naszą odskocznią od „muzycznej rutyny”. W porównaniu z innymi naszymi działaniami jest to impreza najdłuższa, najliczniej odwiedzana przez publiczność i wymagająca największych przygotowań – pisze o Tattoofestivalu jego organizator Sławomir Dukalski-Majchrowski. 19 i 20 lutego odbędzie się czwarta edycja łódzkiej imprezy. Oddajemy głos organizatorom.


Wystartowaliśmy z Tattoofestivalem w 2008 roku jako ludzie z poza branży. Pomysłodawczynią imprezy była Emilia Dukalska-Majchrowska, współwłaścicielka łódzkiego klubu Dekompresja i posiadaczka, jak na razie, pięciu tatuaży. Przy organizacji pierwszej konwencji, na „dzień dobry” zetknęliśmy się z nieufnością ze strony tatuatorów, którzy nie bardzo wierzyli w powodzenie imprezy, organizowanej przez osoby nie związane z tematem. Była to największa trudność, z jaką musieliśmy się wówczas uporać. Bardzo pomogło nam wtedy wsparcie Radka Błaszczyńskiego z „Tattoofestu”, organizatora krakowskiej konwencji.

Impreza jednak wystartowała… Pierwsza edycja zgromadziła ponad trzydziestu wystawców i cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów oraz publiczności, której frekwencja pokazała, że w Łodzi brakowało tego typu przedsięwzięcia. Mimo że nie ustrzegliśmy się kilku niedociągnięć, naszym zdaniem można było zaliczyć imprezę do bardzo udanych.

Z roku na rok konwencja się rozwija. Ilość odwiedzających nadal rośnie. Mamy coraz więcej firm i osób zainteresowanych współpracą przy programie artystycznym. Staramy się eliminować ewentualne niedociągnięcia poprzednich edycji. Przekłada się to na znacznie większą ilość artystów biorących udział w naszej imprezie. W tej chwili jesteśmy na takim etapie, że udostępniamy wystawcom każde wolne miejsce w lokalu. Nie jesteśmy w stanie przyjąć już większej ilości zgłoszeń.

Niektórzy zarzucają nam brak ambicji, argumentując to tym, że nie jest dla nas priorytetem zapraszanie znanych studiów czy tatuatorów. Rzeczywiście, nie to jest dla nas najważniejsze… Chcemy dać szansę wszystkim, również początkującym artystom, by mogli zaprezentować poziom swoich umiejętności.

Festiwal wpisał się na stałe w kalendarz imprez kulturalnych Łodzi, co od początku było naszym zamierzeniem. Nie udało nam się natomiast wzbudzić zainteresowania i namówić do współpracy władze miasta, które nadal nie patrzą przychylnie na tego rodzaju sztukę. Mamy jednak nadzieję, że i to się z czasem zmieni.

Zastanawiamy się nad tym, czy w przyszłości nie zmienić miejsca organizacji imprezy, aby pomieścić większą liczbę wystawców oraz poszerzyć zakres atrakcji dla publiczności, podnosząc poziom festiwalu.

Klub Muzyczny Dekompresja powstał w 2001 roku i na co dzień zajmuje się organizacją koncertów. Konwencja tatuażu jest naszą odskocznią od „muzycznej rutyny”. W porównaniu z innymi naszymi działaniami jest to impreza najdłuższa, najliczniej odwiedzana przez publiczność (jeśli weźmiemy pod uwagę dwa dni) i wymagająca największych przygotowań oraz najliczniejszej obsługi.

Tego, co robimy, nigdy nie postrzegaliśmy jako wyścigu z konkurencją. Robimy swoje i już. Kierujemy się zasadą: „rób w życiu to, co lubisz, a nigdy nie będziesz musiał pracować”. Nasza działalność sprawia nam ogromną frajdę. Wieloletnie doświadczenie w organizacji koncertów i innych imprez kulturalnych nauczyło nas, jak wiele wysiłku i czasu jest potrzebne do profesjonalnego zorganizowania tego typu przedsięwzięć, bez względu na to, który raz z kolei się to robi. Dlatego mamy dla innych organizatorów podobnych imprez wiele szacunku. Uznajemy tylko jeden pozytywny i zdrowy aspekt wynikający z konkurencji – podnoszenie jakości.

Sławomir Dukalski-Majchrowski

ŁÓDŹ TATTOOFESTIVAL 2010 – RELACJA

ŁÓDŹ TATTOOFESTIVAL 2009 – RELACJA

GALERIE:

ŁÓDŹ TATTOOFESTIVAL 2010: ZDJĘCIA SYTUACYJNE; TATUAŻE

ŁÓDŹ TATTOOFESTIVAL 2009 I 2008

{googleAds}<script type=”text/javascript”><!–
google_ad_client = „pub-8321618055603731”;
/* 468×60, utworzono 09-01-18 */
google_ad_slot = „7635850052”;
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
//–>
</script>
<script type=”text/javascript”
src=”http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js”>
</script>
{/googleAds}      

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *